تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چه مزایایی در فروش دارد؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
تبلیغات ریتارگتینگ

برخلاف آرزوی بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، فرآیند جلب نظر یک مشتری و متقاعد کردن او به خرید، کار چندان آسانی نیست. در دنیای ایده‌آل، کاربری که برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شود، بعد از گشت‌و‌گذار در صفحات مختلف، به محصولات و خدمات شما علاقه‌مند می‌شود، با کمی بالا و پایین کردن و خواندن نظرات، بعد از چند دقیقه ثبت سفارش می‌کند، در چشم به هم زدنی راهی درگاه پرداخت می‌شود و در نهایت، راضی از خرید خود وب‌سایت شما را ترک می‌کند؛ اما در دنیای واقعی این داستان متفاوت است و فرآیند خرید مشتری، خطی و پیوسته نیست. به طور متوسط، تنها یک درصد از افرادی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند در اولین ورود به مشتری شما تبدیل می‌شوند. به کمک تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید ۹۹ درصد بقیه را به وب‌سایت‌ خود بازگردانید؛ اما چگونه؟

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ ادز (Ad Rrtargeting) یا ریمارکتینگ (Remarketing) یا تبلیغات هدف‌گذاری مجدد، نوعی فرآیند بازاریابی است که طی آن از طریق تبلیغات، کاربرانی را که قبلا در وب سایت یا رسانه‌های اجتماعی شما درگیر بوده‌اند اما خرید انجام نداده‌اند هدف قرار می‌دهید.

به عنوان مثال، اگر شخصی از وب سایت شما بازدید کرده باشد و چند صفحه را نیز دیده باشد، اما فرم تماس شما را پر نکرده یا خریدی انجام نداده باشد، ریتارگتینگ می‌تواند به شما کمک کند دوباره به او دسترسی پیدا کنید.

از آنجا که ایمیل یا اطلاعات تماس وی را ندارید، تبلیغات هدف‌گذاری مجدد از طریق پیکسل‌ها و کوکی‌ها انجام می‌شود؛ بنابراین، هنگامی که شخصی وارد وب سایت شما شد و بدون خرید از آن خارج شد، شما می‌توانید از طریق کمپین تبلیغاتی ریمارکتینگ، پیام‌های بازاریابی بیشتری برای او ارسال کنید.

به جای هدر دادن کل بودجه تبلیغاتی خود برای به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید، بهتر است افرادی را که قبلا از وب سایت شما بازدید کرده‌اند، مورد هدف‌گذاری مجدد قرار دهید.

تبلیغات ریتارگتینگ چیست

این مطلب را از دست ندهید: ۷ راهکار کاربردی برای جلب اعتماد مشتری

تبلیغات ریتارگتینگ چگونه کار می‌کند؟

وقتی بازدیدکنندگان روی وب سایت شما فرود می‌آیند، با کوکی یا پیکسل برچسب گذاری می‌شوند. با این کار می‌توانید این افراد را هر کجا که آنلاین می‌شوند با تبلیغات سفارشی سازی شده مورد هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، من اخیرا در مورد بازاریابی وابسته مطالعه می‌کردم. این مقاله حاوی اطلاعات بسیار مفیدی بود. در پایان اطلاعاتی مانند ایمیل یا شماره تلفنم را در اختیار آن‌ها قرار ندادم.

در عوض من مقاله را بستم و روزم را ادامه دادم. تنها چند روز بعد، در فیس بوک تبلیغاتی را در مورد راهنمای بازاریابی وابسته و نحوه رشد فروشگاه آنلاین دریافت کردم.

این یک تصادف نبود. من اتفاقی شروع به دریافت تبلیغات نکرده بودم. از آنجا که آن‌ها Facebook Pixel خود را نصب کرده بودند، وب سایت آن‌ها به فیس بوک متصل بود و این امکان را داشتند که تبلیغات را در فیس بوک ارسال کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ یک فرآیند بسیار ساده است:

  • ابتدا یک وب سایت و تبلیغ کننده، «برچسبی» را در وب سایتشان نصب می‌کنند که رفتار بازدید کننده را ردیابی می‌کند.
  • وقتی بازدید کنندگان روی وب سایت شما فرود می‌آیند، از طریق کوکی‌ها یا پیکسل‌ها برچسب گذاری و ردیابی می‌شوند. به خاطر داشته باشید با تغییر حریم خصوصی داده‌ها به دلیل GDPR، برای قرار دادن کوکی‌ها یا جمع آوری داده‌ها از طریق پیکسل باید از بازدید کنندگان اجازه بگیرید.
  • در مرحله بعدی، تبلیغ کننده کمپینی را اجرا می‌کند که بازدیدکنندگان را با اطلاعات مربوطه که به آن علاقه دارند، هدف قرار می‌دهد.

تبلیغات retargeting

مزایای تبلیغات هدف‌گذاری مجدد: چرا تبلیغات ریمارکتینگ از تبلیغات نمایشی عادی برتر هستند؟

تبلیغات ریمارکتینگ از بسیاری جهات از تبلیغات نمایشی عادی برتر هستند.

در یک کمپین استاندارد، تبلیغات شما توسط افرادی که مشتری بالقوه شما نیستند (حتی با وجود همه گزینه‌های هدف‌گذاری موجود) مشاهده و کلیک می‌شود. با این حال، هدف‌گیری مجدد به شما امکان می‌دهد افرادی را که به صفحه یا دسته خاصی از وب سایت شما علاقه نشان داده‌اند، هدف قرار دهید.

این بدان معنی است که فروش شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. چرا؟ شما اکنون لیستی از افرادی را که محصولات شما علاقه‌مند شده‌اند، هدف قرار داده‌اید!

در تبلیغات نمایشی سنتی، میزان علاقه بسیاری از افرادی که به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید صفر است.

تبلیغات هدف گذاری مجدد

از مهم‌ترین مزایای تبلیغات Retargeting می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-ایجاد تبلیغات شخصی سازی شده

شما می‌توانید بازدیدکنندگان سایتتان را بر اساس رفتارشان دسته بندی کنید و سپس تبلیغات شخصی سازی شده را به هر یک از آن‌ها ارائه دهید. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجهیزات تناسب اندام برای افرادی که آموزش‌های لوازم هوازی را مشاهده کرده‌اند، تبلیغات محصولات لوازم هوازی را نشان می‌دهد، در حالی که افرادی که از آموزش‌های تمرینات قدرتی بازدید کرده‌اند، تبلیغات تجهیزات تمرینات قدرتی را خواهند دید.

۲-دریافت تبدیل بیشتر

تبلیغات ریتارگتینگ منجر به نرخ تبدیل بسیار بهتر و CPA پایین‌تر خواهد شد زیرا شما افراد مناسب را با تبلیغات مناسب هدف قرار می‌دهید.

۳-ایجاد آگاهی از برند

تعداد کمی از بازدیدکنندگان به برندی که برای اولین بار به دنبالش هستند اعتماد کرده و از آن خرید می‌کنند، از این رو نرخ تبدیل کم است. در حقیقت، مطالعات متعدد نشان می‌دهند که اولین چیزی که مصرف کنندگان در نتایج جستجوی گوگل به دنبالش هستند، نام برند است. مشتریان به نام برند بیشتر از قیمت اهمیت می‌دهند.

خوشبختانه هدف‌گذاری مجدد این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بازدیدکنندگان را تقریبا در هر مکانی از وب دنبال کنید و به آن‌ها این احساس را بدهید که شما یک برند بزرگ و شناخته شده هستید. با دیدن بیشتر نام تجاری شما، آگاهی از برند ایجاد می‌شود. وقتی مشتریان تبلیغات شما را در بسیاری از وب سایت‌ها می‌بینند، آگاه‌تر می‌شوند و بیشتر تحت تاثیر هویت برند شما قرار می‌گیرند.

این مطلب را از دست ندهید: مهم‌ترین معیارهای انتخاب نام برند که متخصصان به شما نگفته‌اند

سخن پایانی

تبلیغات ریتارگتینگ می‌تواند برای بسیاری از افراد یک مسیر مناسب و مقرون به صرفه باشد. چرا؟ زیرا شما می‌توانید روی افرادی تمرکز کنید که قبلا به برند شما علاقه‌مند شده‌اند. اکنون می‌خواهیم از شما بشنویم. آیا تا به حال کمپین تبلیغات Retargeting راه اندازی کرده‌اید؟ چطور بوده است؟ لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: kinsta

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *