چگونه در کوتاه‌ترین زمان در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
نحوه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

به نظر شما کجا باید چیزی را دفن کرد که مردم نتوانند آن را پیدا کنند؟ بله درست است: «در صفحه دوم گوگل»! ۷۵% کاربران هرگز از صفحه اول در جستجوی گوگل رد نخواهند شد. به این معنا که شما نباید از لحاظ رتبه بندی در صفحه دوم، سوم یا چهارم قرار بگیرید. برای رسیدن به این هدف به ترافیک ارگانیک نیاز دارید، زیرا ۹۳% از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو شروع می‌شوند. از این گذشته، بیش از ۱ تریلیون جستجو در هر ماه انجام می‌شود. سئوی خوب این توانایی را دارد تا ترافیک ورودی را که می‌تواند کسب و کار شما را برای سال‌های آینده رشد دهد، هدایت کند. چند روش اثبات شده وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. بهترین بخش ماجرا این است که برای رتبه بندی بسیاری از این کلمات کلیدی، به آتوریتی یا لینک نیاز ندارید.

چرا نمی‌توانید خیلی زود در صفحه اول گوگل رتبه بندی شوید؟

می‌خواهم با شما روراست باشم:

اگر تلاش می‌کنید برای کلمات کلیدی محبوب مانند «SEO guide(راهنمای سئو)» به طور ارگانیک و خیلی سریع در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد.

اگر تازه شروع به کار کرده‌اید، آتوریتی و بک لینکی ندارید.

اگر به نتایج صفحه اول Google در مورد کلمه کلیدی «SEO guide» نگاهی بیندازید، به سرعت متوجه خواهید شد عمده‌ترین مشکلی که در مقابل شما قرار دارد چیست:

دامین آتوریتی

متوجه منظور من شدید؟ دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه رتبه بندی‌های بالا، اجازه حضور وب سایت‌های جدید را نمی‌دهند.

Moz؟ دامین آتوریتی ۹۳. Kissmetrics؟ ۸۵.

از طرف دیگر، Moz حدود ۱۸۳۸۹ بک لینک دارد. مطمئنا این خیلی بیشتر از تعداد بک لینک‌هایی است که در وب سایت ما قرار دارد.

نحوه به دست آوردن بک لینک های باکیفیت

به علاوه، مطلب SEO Guide آن‌ها سال‌هاست که منتشر شده است. وب سایت آن‌ها ادعا می‌کند بیش از ۳ میلیون نفر این مطلب را خوانده‌اند.

سایت‌هایی که از فعالیت آن‌ها مدت زمان زیادی می‌گذرد، در رتبه بندی صفحه‌های اصلی برای کلمات کلیدی محبوب قرار دارند. این افراد در حال تولید محتوای ستاره‌ای هستند و بک لینک‌های بی‌شماری را برای محتواهایشان دریافت می‌کنند.

اگر تازه شروع کرده‌اید، باید استراتژی‌های مختلفی را دنبال کنید.

نمی‌توانید حدود ۵ سال صبر کنید تا برای کلمه کلیدی «SEO Guide» در رتبه بندی پایین صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

اما مشکلی نیست!

فقط بدانید که در حال حاضر نباید منتظر رتبه بندی ارگانیک باشید. خبر خوب این است که هنوز جای امید هست!

ترفند این است که استراتژی‌های خود را مجددا تنظیم کنید و از روش‌های مختلفی استفاده کنید.

در ادامه میگویم باید چکار کنید.

۱-با تسلط بر کلمات کلیدی طولانی شروع کنید

کلمات کلیدی طولانی و دم دراز نسبت به کلمات کلیدی کوتاه محبوبیت بیشتری دارند.

در زیر یک مقایسه ساده را برای توضیح تفاوت آورده‌ام:

مقایسه کلمات کلیدی طولانی و کوتاه

و مثال ساده خودم:

  • کلمه کلیدی اصلی: «SEO guide»
  • کلمه کلیدی طولانی: «SEO guide for small businesses 2017»

هر کدام از این کلمات کلیدی ممکن است ترافیک زیادی را برای شما ارسال نکنند. با این حال، کلمات کلیدی طولانی در مجموع ترافیک بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

به عنوان مثال، من با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی طولانی توانستم ترافیک ارگانیک خود را به ۱۷۳ هزار و ۳۳۶ بازدید کننده افزایش دهم.

جستجوی کلمات کلیدی طولانی، اکثریت جستجوهای گوگل را تشکیل می‌دهند.

کلمات کلیدی طولانی (long tail keywords)

شما باید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید، زیرا رتبه بندی با آن‌ها آسان‌تر است. این بدان معنی است که آن‌ها معمولا وقت و هزینه کمتری می‌گیرند.

با کمک کلمات کلیدی طولانی خوب، به راحتی می‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

هنوز نسبت به قدرت استراتژی کلمات کلیدی طولانی شک دارید؟ من هم در ابتدا همینطور بودم!

اما پس از آن خواندم که چگونه آمازون ۵۷٪ از فروش خود را از کلمات کلیدی طولانی دارد.

چطور؟ زیرا جستجوگرهای کلمات کلیدی طولانی به دنبال اطلاعات بسیار خاص می‌گردند، در حالی که کلمات کلیدی کوتاه بیشتر جنبه عمومی دارند.

اگر بتوانید به جستجوگر اطلاعات مشخصی را ارائه دهید، او به شما می‌پیوندد.

در اینجا یک مثال SERP از جستجوی کلمات کلیدی طولانی آورده‌ام تا ذهنیت شما را بیشتر تغییر دهد:

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با کلمات کلیدی طولانی

آیا متوجه شدید که نتایج جستجوی گوگل از سایت‌های مطرح و معروف نیست؟

مطمئنا هنوز تعداد معدودی از این سایت‌ها در صفحه اول گوگل قرار دارند اما سایت‌هایی که رتبه بندی‌های بالاتر را دارند آن‌هایی هستند که احتمالا اسمشان را نیز نشنیده‌اید.

به جای مواجه شدن با وبسایتی که اعتبار دامنه‌اش ۹۳ است، در رتبه اول سرچ گوگل وب سایتی را می‌بینید که دامین آتوریتی ۳۲ دارد.

تاثیر دامین آتوریتی در صفحه اول گوگل

اکنون توجه شما را جلب کردم؛ درست است؟

به طور یقین این کلمه کلیدی ممکن است حجم جستجوی کمتری نسبت به «SEO guide» داشته باشد؛ اما به یاد داشته باشید که نرخ تبدیل کلمات کلیدی طولانی تقریبا همیشه بیشتر است.

این مطلب را از دست ندهید: کنیبالیزیشن کلمه کلیدی چیست و چرا برای SEO مضر است؟

۲-در گوگل ادوردز تبلیغ کنید

ادوردز (AdWords)؟

ممکن است بپرسید: «ادوردز جستجوی ارگانیک نیست؛ درست است»؟

می‌خواهم این مورد را با یک مثال شروع کنم، زیرا این تنها راه برای درک چگونگی تاثیرگذاری این استراتژی است.

خب، اجازه دهید «Best CRM» را جستجو کنیم. نتایج زیر نمایان می‌شوند:

اهمیت تبلیغات در گوگل ادز

کمی متفاوت به نظر می‌رسد. اینطور نیست؟ تا صفحه را به پایین اسکرول نکنید نتیجه ارگانیکی نخواهید دید. چهار مقاله ظاهر شده در اول، تبلیغات گوگل ادوردز و مقالات بعدی نتایج ارگانیک هستند.

گاهی اوقات مورد جالب‌تر این است که هدف کلمه کلیدی و نتایج ظاهر شده در یک صف قرار نمی‌گیرند. به سه تبلیغ اول نگاه کنید:

چگونه از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

همه آن‌ها در مورد خود CRM حرف می‌زنند و میگویند در صنعت بهترین هستند.

این مورد تعجب آور نیست. همه می‌خواهند محصولات و خدماتشان به عنوان بهترین دیده شوند؛ اما برای چنین جستجویی، این یک مشکل محسوب می‌شود و مهم‌تر از همه، این فرصتی است که شما می‌توانید آن کلمه کلیدی را نشان دهید.

وقتی کاربران «Best CRM» را تایپ می‌کنند، در جستجوی چه چیزی هستند؟

آیا آن‌ها در جستجوی Zoho یا Piprdrive یا Salesforce هستند؟

خیر. آن‌ها به دنبال مقایسه CRM هستند تا ببینند کدام یک بهترین است. آن‌ها می‌خواهند تمامی گزینه‌ها را قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرند.

شما می‌توانید با نگاه به نتایج ارگانیک که ویژگی‌ها را مقایسه می‌کنند، این مورد را تائید کنید.

کلمات کلیدی در گوگل ادوردز

Google می‌خواهد به جستجوگر کمک کند تا هرچه سریع‌تر آنچه را که به دنبالش می‌گردد پیدا کند. این بدان معناست که نتایج ارگانیک برتر که در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌اند، معمولا نشاندهنده هدف جستجوگر هستند.

بنابراین به جای جستجوی یک تبلیغ PPC در مورد برجسته کردن یک محصول به عنوان بهترین، جستجوگر به عنوان مقایسه‌های CRM است.

آیا آن ۳ نتیجه PPC برتر را به خاطر دارید؟ آن‌ها احتمالا هیچ کلیکی به دست نمی‌آورند زیرا به سوال جستجوگر پاسخ نمی‌دهند. محتوا با هدف مربوط به جستجوی کلمه کلیدی مطابقت ندارد.

به چهارمین نتیجه نگاه کنید:

انتخاب کلید واژه مناسب برای تبلیغات در گوگل ادز

مطمئنا این وب سایت با اعتبار دامنه کم، کلیک‌های بسیار بیشتری را برای «Best CRM» دریافت می‌کند. مطمئنا این تبلیغ، نسبت به سه تبلیغ بالایی بسیار بهتر است.

برای گرفتن ترافیک برای کلمه کلیدی، نیازی به رتبه بندی ارگانیک ندارید. تنها به یاد داشته باشید که نوشته شما با هدف جستجوگر مطابقت داشته باشد.

۳-بیشتر از سایر رقبایتان پست وبلاگ بنویسید

نکته منفی استراتژی کلمات کلیدی طولانی چیست؟

شما نمی‌توانید دسته‌ای از کلمات کلیدی تصادفی را در یک صفحه بیاورید. حداکثر در هر پست باید روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید. این بدان معناست که شما باید محتوای زیادی تولید کنید.

اگر مطالب بیشتری بنویسید، در رتبه بندی صفحه اول گوگل شانس بیشتری خواهید داشت.

نوشتن محتوای بیشتر

هرچه بیشتر بنویسید، صفحات بیشتری ایندکس می‌شوند و ترافیک بیشتری به سایت شما وارد می‌شود.

نوشتن ماهیانه ۵-۱۰ پست اصلا کافی نیست. شک نکنید که رقبایتان در هر ماه بیشتر از ۱۶ مقاله می‌نویسند.

اگر منطقی فکر کنید نمی‌توانید انتظار داشته باشید که با نوشتن مقاله‌های کمتر از رقبایتان پیشی بگیرید.

بیشتر نوشتن به معنای نوشتن مقاله‌های ۵۰۰ کلمه‌ای که در یک ساعت نوشته می‌شوند نیست!

با نگاه به تصویر زیر متوجه می‌شوید که محتواهای برتر در گوگل از چه تعداد کلمه استفاده کرده‌اند.

تاثیر تعداد کلمات در سئو وبلاگ و سایت

همه مطالب صفحه اول گوگل بیش از ۲۰۰۰ کلمه دارند. به این معنا که شما نیاز به نوشتن مطالبی دارید که از طریق فرآیندهای حل مشکل، کاربران را راهنمایی کنند. این محتوا باید عملی، پر از تصاویر، نمونه‌ها و دستورالعمل‌های مرحله به مرحله باشد.

شاید الان به این فکر کنید که چگونه می‌توانم وقت بیشتری بگذارم تا بیشتر بنویسم؟

اگر وقت ندارید، می‌توانید یک نویسنده محتوا استخدام کنید. خبر خوب این است که بازاریابی محتوا ۶۲% کمتر از سایر رسانه‌های بازاریابی هزینه دارد.

اگر می‌خواهید رتبه بندی برای کلمات کلیدی برتر را شروع کنید، باید محتوای ارزشمند و منحصر به فردی تولید کنید – و البته در تعداد زیاد!

مهم‌تر از همه این‌ها، برای تولید بالاترین CTR (نرخ کلیک) ممکن باید محتوای خود را بهینه کنید. چرا؟ زیرا بهینه سازی عناوین و توضیحات متا برای جستجوگرها، می‌تواند منجر به افزایش ۱۰ درصدی CTR شود و افزایش CTR به معنای رتبه بندی بالاتر و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است.

این مطلب را از دست ندهید: مهم‌ترین معیارهای انتخاب نام برند که متخصصان به شما نگفته‌اند

سخن پایانی

اگر تازه کارتان را شروع کرده‌اید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تقریبا غیرممکن است. افراد و شرکت‌هایی که سال‌ها در حال تولید محتوا هستند، بر بهترین کلمات کلیدی و SERPs حاکم هستند. بسیاری از آن‌ها میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغات می‌کنند؛ بنابراین شمای تازه کار نباید انتظار داشته باشید که بتوانید رتبه یک گوگل را از آن خود کنید. رقابت بسیار شدید است. آن‌ها بک لینک‌های زیادی دارند، برند آن‌ها مطرح است و اعتبار دامنه بالایی دارند. شما برای رونق و پیشرفت کار خود به ترافیک ارگانیک نیاز دارید. خوشبختانه با به کار گیری راه حل‌هایی که در بالا گفته شد، می‌توانید شانس بیشتری داشته باشید. به نظر شما از چه راهکارهای دیگری می‌توان برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده کرد؟

برگرفته از: neilpatel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *