۷ راهکار کاربردی برای جلب اعتماد مشتری

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
جلب اعتماد مشتری

در بسیاری از تجارت‌ها شاهد هستیم فروشنده و یا صاحبین مشاغل با دغدغه مهمی در جلب اعتماد مشتری و طرف معامله خود مواجه هستند. بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت هم با وجود کار قوی و مناسبی که انجام می‌دهند با این مشکل مواجه هستند. در حرفه طراحی سایت و در برخی از تجارت‌های دیگر متاسفانه دید برخی از مشتریان نسبت به ارائه دهنده آن حرفه دید مناسبی نبوده و تعدادی از مشتریان تصور می‌کنند هدف طراحان سایت و یا صاحبین مشاغل دیگر صرفا قانع کردن مشتری برای عقد قرارداد است. برای حل این مشکل سعی کردیم راه حل‌هایی در جهت جلب اعتماد مشتری بیابیم که در این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اعتماد مشتری چیست؟

اعتماد مشتری، میزان باور و اطمینانی است که مصرف کننده به برند خاص یا خدماتی که تحویل می‌گیرد، دارد. اعتماد به برند احساس امنیت و اطمینان را در مشتری به وجود می‌آورد. در واقع عامل مهمی که باعث وفاداری مشتری به برند خواهد شد و انگیزه خرید مجدد را در او افزایش خواهد داد، اعتماد است.

اعتماد مشتری چیست؟

روش‌های جلب رضایت مشتری

از مهم‌ترین روش‌هایی که به کمک آن‌ها می‌توانید اعتماد مشتری را به دست آورید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-بهترین‌ها را در کنار خود جمع کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان برای جلب اعتماد مشتری پیش گرفت گردآوری تیمی‌ ‌از بهترین­ها در زمینه‌های مربوط به کسب و کار است تا نیازهای مشتریان را پیش بینی کنند و هدف قرار دهند. این نوع تفکر نه تنها موجب محبوبیت شما نزد مشتریان، بلکه نزد اعضای تیمتان می‌‌شود.

۲-مشتریان را بیشتر بشناسید

انسان‌ها تمایل شدید و ذاتی نسبت به شناخته شدن و درک شدن از سوی دیگران دارند. اگر احتیاجات مشتریان از سوی کسب‌وکاری برآورده شود بنابراین مشتری آن کسب‌وکار را به سایر کسب‌وکارها که صرفا به‌عنوان مشتری در نظر گرفته می‌شوند، ترجیح می‌دهد. رتبه‌بندی که مشتریان برای ارائه خدمات در نظر می‌گیرند ارتباط مستقیمی با احساس سرخوردگی و رضایت دارد که در این صورت کسب‌وکار مورد نظر در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

در مورد رضایت مشتریان نکات بسیار مهمی وجود دارد. یکی از تاکتیک‌های موفقیت، صرف زمان بیشتر برای هر مشتری است. بهتر است در تمام راهکارهای افزایش کسب‌وکار این استراتژی ساده را در نظر گرفت؛ اما برای ایجاد روابط واقعی با مشتریان باید زمان زیادتری صرف کنید.

شناخت مشتریان

۳-وبلاگ داشته باشید

استفاده از وبلاگ و ارائه مطالب مرتبط و مفید نیز راه مناسبی برای جلب اعتماد مشتریان است. احساس اینکه یک تیم قدرتمند و فعال در پشت این فروشگاه یا سایت فعالیت می‌کنند بر مشتریان شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. داشتن وبلاگ تخصصی برای شرکت‌های صنعتی و فنی، جهت ارائه و نشان دادن دانش مجموعه امری تاثیرگذار بر جلب اعتماد مشتریان خواهد بود.

۴-خدمات قبل، حین و پس از فروش به مشتری را داشته باشید 

هنگامی که مشتری در مورد موضوعی با مشکل مواجه می‌شود، اعتماد به شدت در معرض خطر قرار می‌گیرد. اگر مشتریان شما با مشکلی روبرو شوند و خدمات فوری، سودمند و به یادماندنی دریافت کنند، در این صورت همیشه به برند شما به عنوان یک برند قابل اعتماد نگاه خواهند کرد.

اما اگر نتوانید به این وظیفه مهم خود به درستی عمل کنید، مشتری را برای همیشه از دست خواهید داد و به احتمال قریب به یقین، شهرت خود را نیز متزلزل خواهید کرد. تا می‌توانید روی بخش خدمات مشتریان خود سرمایه‌گذاری کنید. برای حل مسائل فقط به دنبال روش‌های مقرون‌به‌صرفه نباشید؛ اطمینان پیدا کنید که مشتری احساس می‌کند که صدایش شنیده شده و مورد احترام واقع شده است و برای کسب رضایت وی، از هر کاری که از دستتان برمی‌آید دریغ نکنید.

۵-سیستم امتیازدهی

سیستم رای گیری یا امتیازدهی برای محصولات شما این امکان را به بازدیدکنندگان فروشگاه اینترنتی می‌دهد تا از نظرات دیگران در تصمیم گیری خود بهره ببرند. نمایش محصولات براساس میزان فروش یا تعداد بازدید صفحه می‌تواند راه مناسب دیگری جهت جلب اعتماد مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید باشد.

۶-شبکه‌های اجتماعی

بهترین روش برای ایجاد یک شبکه از مشتریان یا کلوب هواداران استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. امکانات گسترده و کاربران بیشمار این شبکه‌ها سرعت گسترش محبوبیت شما را افزایش خواهد داد. معرفی شما از طرف یکی از مشتریان به دوستان و آشنایان موثرترین راه جلب اعتماد مشتریان خواهد بود. برای فعالیت موثر در شبکه‌های اجتماعی نیازی به به‌کارگیری همه آن‌ها نخواهید داشت بلکه باید یک یا دو شبکه را متناسب با نیاز و مشتریان خود انتخاب کنید.

جلب رضایت مشتری با فعالیت در شبکه های اجتماعی

۷-امکان ثبت دیدگاه کاربران

ایجاد فضایی مناسب و آزاد برای ارائه نظرات و دیدگاه مشتریان در مورد یک محصول این ذهنیت را به بازدیدکنندگان سایت شما می‌دهد که نسبت به کیفیت محصولات و خدمات خود مطمئن هستید که این امر تاثیر بالایی در جلب اعتماد مشتری خواهد داشت. همچنین در صورت ارسال دیدگاه مثبت از طرف مشتریان سابق شانس شما برای جذب افراد جدید بیشتر خواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید: ۶ نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل کاربر پسند

جملاتی برای جلب اعتماد مشتری

از مهم‌ترین جملاتی که به کمک آن‌ها می‌توانید اعتماد مشتریانتان را جلب کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

من شما را در هر لحظه در جریان کارها قرار می‌دهم

کسب و کار شما برای جذب مشتری نیاز به هماهنگی و برنامه‌ ریزی همه جانبه دارد حتی اگر بر مبنای تجارت بخر و ببر باشد. به مشتری خود این اطمینان خاطر را بدهید که در خصوص این هماهنگی‌ها آن‌ها را راهنمایی می‌کنید.

هرچه زمان بیشتری صرف کنید، موضوع مهم‌تر است. فروشنده‌هایی که مشتریان به آن‌ها اعتماد می‌کنند، کسانی هستند که خود را در جریان وضعیت کار قرار می‌دهند.  به مشتری‌ها اطمینان دهید که شما در جریان به روز رسانی‌ها هستید.

چطوری می‌توانم کمکتان کنم؟

مشتریان می‌خواهند این فرصت را در اختیار داشته باشند که جزئیات آنچه را می‌خواهند و به آن نیاز دارند توضیح دهید. در بسیاری از موارد، صاحبان مشاغل احساس تمایل یا تعهد می‎کنند تا به‌جای اینکه به دقت برای نخستین بار به نیاز مشتریان گوش دهند، آن را حدس بزنند. شما با پرسیدن این سوال از مشتری که «چگونه می‌توانم کمکتان کنم»، گفت‌وگوی مثبتی را آغاز خواهید کرد و با استفاده از یک سوال باز، زمینه را برای ادامه بحث ایجاد می‌کنید.

از خرید شما سپاس گذاریم

جمله پایانی برای جذب مشتری در واقع جذب او برای برگشتن دوباره و خریدهای بعدی است. این یعنی چیزی بیش‌تر از یک تشکر ساده برای سفارش یک محصول یا کالا است.

تشکرهای هوشمندانه شامل تماس‌های بعدی، جواب دادن به پرسش‌ها، مطمئن شدن از رضایتمند بودن مشتری از کار و مطمئن شدن از حل مشکل اصلی است.

بی‌توجهی به هر یک از نکات، این فکر را در مشتری به وجود می‌آورد که شما فقط تا وقتی به او علاقه‌ مندید که فروش انجام شود. در این صورت به مشتری احساس فریب خوردگی دست می‌دهد، همچنین ذهنیت و تبلیغات منفی برای شرکت شما به وجود می‌آورد.

شما با احترام گذاشتن به مشتری ثابت می‌کنید که برای او ارزش قائل هستید و با تبلیغ شرکت شما به دیگران توسط خریدار و در نتیجه منجر به فروش و سود بیشتر می‌شود.

به دست آوردن اعتماد مشتریان

سخن پایانی

به بکارگیری روش‌ها و جملات گفته شده در بالا، تا حد زیادی می‌توانید اعتماد مشتریانتان را به دست آورید. شما چه روش‌های دیگری را برای جلب اعتماد مشتری می‌شناسید؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان خوب آبانیتو وب به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: entrepreneur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *