۵ روش موثر برای بهبود رتبه بندی با الگوریتم E-A-T گوگل

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
الگوریتم E-A-T گوگل

الگوریتم E-A-T گوگل دستورالعمل جدیدی در نتایج جستجو نیست. E-A-T مخفف عبارت Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness به معنای تخصص – مسئولیت پذیری – قابل اعتماد بودن است. این واژگان در سال ۲۰۱۸ برای مجموعه‌ای از استانداردهای کیفیت وب سایت که توسط آزمایش کنندگان کیفیت، هنگام ارزیابی وب سایت‌ها اعمال شد در نظر گرفته شد. E-A-T به ویژه بیشتر به YMYL(صفحات پول یا زندگی گوگل) مرتبط است که شامل اطلاعات مربوط به امور مالی یا سلامت شخصی است. این مطلب اهمیت E-A-T را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی بررسی می‌کند و نکاتی را در مورد چگونگی بهبود رتبه E-A-T ارائه می‌دهد.

الگوریتم E-A-T گوگل چیست؟

تخصص -مسئولیت پذیری -قابل اعتماد بودن. این سه عبارت مواردی هستند که گوگل به کمک آن‌ها سه ستون اصلی ارزیابی وب سایت را توصیف می‌کند. داوران کیفیت با مطالعه نتایج لیست بالا، کیفیت نتایج جستجو را ارزیابی می‌کنند.

الگوریتم E-A-T گوگل

 

نام E-A-T از کجا آمد؟

متخصصین سئو نام این الگوریتم را E-A-T گذاشتند که مخفف کلمات زیر است:

  • Expertise (تخصص): چقدر مدیر سایت یا نویسنده مطلب در مورد مطلبی که در سایت موجود است اطلاعات دارد. این مورد برای سایت‌های YMYL فوق العاده مهم است؛ از این نظر که مطالبی که منتشر می‌کنند نباید شایع و بی اساس باشند.
  • Authoritativeness (مسئولیت پذیری): اعتبار و مسئولیت‌پذیری سایت در قبال محتوایی که منتشر می‌کند.
  • Trustworthiness (قابل اعتماد بودن): بررسی اینکه چقدر سایت مورد نظر قابل اطمینان است؛ مانند امنیت و کیفیت سایت.

الگوریتم E-A-T گوگل

کدام مباحث YMYL برای E-A-T مناسب است؟

درست است که هر وب سایتی می‌تواند از تخصص، مسئولیت پذیری و اعتبار برخوردار باشد، اما گوگل هنوز هم مواردی را برجسته می‌کند که ارزش توجه ویژه را دارند. تمرکز اصلی روی مباحث YMYL است که می‌تواند بر پول شما یا زندگی شما تاثیر بگذارد.

در واقع، YMYL اینگونه است که گوگل کوئری‌های جستجو را در دسته بندی «پول شما یا زندگی شما» توصیف می‌کند. گوگل استانداردهای باکیفیت را در این کلمات کلیدی اعمال می‌کند، زیرا اطلاعات غلط می‌تواند عواقب ناگواری بر سلامت، مال، شادی یا امنیت کاربر داشته باشد.

مثال‌هایی از مباحث YMYL شامل موارد زیر هستند:

  • اخبار مهم: مقالاتی درباره رویدادهای جاری در زمینه‌هایی مانند تجارت، سیاست، علم یا فناوری – کمتر در اخبار ورزشی و سرگرمی کاربرد دارد.
  • قانون و جامعه مدنی: بحث و گفتگوهای جاری پیرامون انتخابات، نهادهای عمومی یا مشاوره حقوقی در مورد موضوعاتی مانند سقط جنین یا فرزندخواندگی.
  • مالی: مشاوره در مورد مسائل مالی مانند سرمایه گذاری، مالیات، وام، بانکداری یا بیمه.
  • سلامتی: اطلاعات مربوط به مباحث پزشکی مانند بیماری‌ها، بیمارستان‌ها و غیره.
  • گروه‌های مردم: شامل محتوای مربوط به موضوعات نژادی، گروه‌های قومی و مذهبی، اطلاعات مربوط به گرایش جنسی، جنسیت و غیره می‌شود.
  • سایر: چندین موضوع دیگر با اهمیت قابل توجهی برای زندگی یا بهزیستی فرد را نیز می‌توان به عنوان YMYL طبقه بندی کرد.این موارد می‌تواند شامل تناسب اندام و تغذیه یا سایت‌های مرتبط با جستجوی شغل و دانشگاهی باشد.

آیا E-A-T یک عامل رتبه بندی گوگل است؟

بله الگوریتم E-A-T گوگل در کل با کیفیت سایت مرتبط است. هر سایتی که می‌خواهد رتبه خوبی در موتورهای جستجو کسب کند، باید اصول سئو را در همه بخش‌ها رعایت کند؛ به خصوص به الگوریتم‌های گوگل توجه زیادی داشته باشد و از دستورالعمل‌های آن‌ها پیروی کند. الگوریتم E-A-T گوگل نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به خصوص اگر سایت‌های YMYL را مدیریت می‌کنید.

این مطلب را از دست ندهید: کنیبالیزیشن کلمه کلیدی چیست و چرا برای SEO مضر است؟

۵ روش برای بهبود رتبه بندی توسط الگوریتم E-A-T گوگل

وب سایت‌هایی که با مباحثی روبرو هستند که گوگل صریحا در دستورالعمل‌های مربوط به کیفیت از آن‌ها یاد می‌کند، باید هدف خود را تولید و حفظ محتوای باکیفیت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که وب سایت آن‌ها برای کاربران قابل اعتماد به نظر می‌رسد:

۱-کاربران سایت برایتان مهم باشند

اینکه از روش‌ها و ترفند‌های مختلف برای آمدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید خیلی خوب است؛ اما نباید اولین اولویت شما باشد. گوگل تمام این کارها را انجام می‌دهد تا فرآیند جستجو را برای کاربران بهینه کند. در نهایت گوگل می‌خواهد مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد و این نشان می‌دهد گوگل برای کاربران احترام زیادی قائل است و به فکر آن‌هاست. در واقع ماموریت شما هم ابتدا باید همین مورد باشد و بعد از آن می‌توانید به دنبال ترفندهای سئو باشید.

اولین کار برای رسیدن به این مقصود این است که به آنچه انجام می‌دهید فکر کنید. اگر سایت، محصول یا خدمات در سطح خیلی خوبی دارید، در نهایت این‌ها همه به لینک‌ها، بازخوردها و هزاران چیز دیگر ختم می‌شود که موتورهای جستجو از جمله گوگل از آن‌ها برای ارزیابی کیفیت محتوا استفاده می‌کنند. از طرف دیگر، اگر خواسته‌ها و نیازهای کاربران را نادیده بگیرید، هزاران مشتری را از دست خواهید داد؛ حتی اگر از بهترین تکنیک‌های سئو استفاده کنید. پس هر روز اولین کاری که باید انجام دهید این است که سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا اسپم، اسکریپت آزار دهنده و هر چیز مضر برای کاربران وجود دارد یا خیر. این اولین گام در توجه به الگوریتم E-A-T گوگل است.

الگوریتم E-A-T گوگل

 

۲-به فکر بهینه سازی صفحه درباره ما باشید

مورد دیگری که خیلی برای گوگل مهم است این است که چه کسی مسئول اطلاعات موجود در سایت است؟ همچنین این مورد برای کاربران نیز اهمیت دارد. مهم نیست که شما صفحه‌ای تحت عنوان «درباره ما»در سایت خود ساخته‌اید؛ مهم این است که در آن عوامل پشت صحنه سایت خود را به خوبی معرفی کنید و سعی کنید واقعیت خود و سایت خود را به کاربران نشان دهید تا بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. در این صفحه می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

  • تجربیات و تخصص شما یا تیمتان
  • دستاورد‌هایی که داشته‌اید یا نامزد شده‌اید
  • معرفی خوب و مثبت شما
  • نظرات کاربران و مشتریان
  • مدارک تحصیلی شما و اعضای تیم
  • آدرس دفتر کار یا اطلاعات مورد نیاز جهت ارتباط

الگوریتم E-A-T گوگل

 

۳-مشخص کنید اعضای تیمتان چه تجربه و تخصصی دارند

هر یک از اعضای تیم شما که در سایت محتوا قرار می‌دهند، باید پروفایلی داشته باشد که تمامی اطلاعات مربوط به خود را در آن نوشته باشند. در وردپرس کافی است از سمت چپ منوی بالایی پیشخوان که نام شما را نوشته است، وارد بخش ویرایش شناسنامه شوید و اطلاعات خود را وارد کنید. اکنون بیوگرافی شما در انتهای هر مقاله‌ای که در سایت خود منتشر کنید، نمایان می‌شود.

با استفاده از این روش، صفحات آرشیو سایت شما به صفحات یونیک و ارزشمند تبدیل می‌شوند که نکته مثبتی برای سئوی سایت شما محسوب می‌شود؛ اما دقیقا در بیوگرافی خود چه چیزی باید بنویسید تا مورد توجه الگوریتم E-A-T گوگل قرار بگیرد؟ می‌توانید اطلاعات زیر را در بیوگرافی خود بنویسید:

  • مقاله‌های معروفی که نوشته‌اید
  • کسب و کارهای موفق شما
  • رویدادها و کنفرانس‌هایی که شرکت کرده‌اید
  • شرکت‌هایی که در آن‌ها کار می‌کنید یا قبلا کار می‌کرده‌اید
  • دستاوردهایی که به دست آورده‌اید

الگوریتم E-A-T گوگل

 

۴-به فکر مدیریت اعتبار و جایگاه سایتتان باشید

همان‌طور که سئو شامل On-Page و Off-Page است، الگوریتم E-A-T گوگل نیز چنین حالتی دارد. این بدین معنی است که مطمئن شوید سایت وردپرسی شما از لحاظ اعتبار در جایگاه خوبی در دنیای وب قرار دارد. در زیر به فاکتورهای مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم:

پوشش خبریاگر راهی وجود دارد که می‌توانید در سایت‌های خیلی مشهور و معتبر که ربطی به زمینه کاری شما ندارند، با هزینه‌های زیاد تبلیغ کنید، به هیچ وجه این کار را انجام ندهید! گوگل، فوق العاده در این زمینه هوشمند عمل می‌کند و به راحتی خواهد فهمید که کدام پوشش خبری با پرداخت پول انجام شده و کدام یک نظر شخصی نویسنده است و صرفا یک تبلیغ نیست، بلکه نوعی حمایت است.

بازخوردسعی کنید در سایت‌هایی که به حوزه کاری شما مربوط می‌شود برجسته شوید و سپس بازخورد کاربران را دریافت کنید. معمولا با برجسته شدن در سایت‌های مربوطه، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد؛ در غیر این صورت، یک جای کار شما اشکال دارد.

پست‌های مهمان: می‌توانید در سایت‌هایی که شهرت خوبی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مقاله‌هایی را برایشان ارسال کنید، این کار را انجام دهید. با این کار توجه کاربران زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

دریافت نظر مشتریان: این یکی از راه‌های خوب برای نشان دادن اعتبار است. نظرات کاربران را جمع کنید و در سایت خود به نمایش بگذارید. در اکثر قالب‌های وردپرس، این امکان به صورت شخصی‌سازی شده در دسترس است و صفحه سازهایی مثل المنتور و ویژوال کامپوزر و خیلی از صفحه‌سازهای دیگر، این امکان را دارند.

الگوریتم E-A-T گوگل

 

۵-به فکر بهبود کیفیت محتوای سایتتان باشید

به قول بیل گیتس، محتوا پادشاه است. این محتوای سایت شماست که باعث می‌شود در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید و همچنین باعث افزایش E-A-T سایت شما نیز می‌شود. بدین منظور محتوای شما باید تمامی معیارهایی که نوشتیم را در برداشته باشد؛ هوشمندانه و حرفه‌ای نوشته شده باشد، معتبر و قابل اطمینان باشد. البته شما هم می‌توانید از پست‌های مهمان استفاده کنید و به کاربرانتان این امکان را بدهید تا نویسنده سایت شما باشند؛ اما تمامی معیارها باید در تک تک این مقالات رعایت شده باشد.

نوشتن مقاله‌های خوب برای الگوریتم E-A-T گوگل، صرفا شامل مقاله‌های جدید نمی‌شود؛ بلکه باید توجه ویژه‌ای به مقاله‌های قدیمی سایت خود داشته باشید و باید آن‌ها را به خوبی بررسی کنید که آیا در جهت اهداف شما هستند یا خیر. این کار به این خاطر است که رفته رفته مقاله‌های بهتری خواهید نوشت و مقاله‌های قبلی و قدیمی ممکن است تلاش‌های شما را بی‌نتیجه کند.

اولین قدم هم این است که آمار ترافیک صفحات مختلف را آنالیز کنید. با آنالیز سایت خود خواهید فهمید کدام یک از مقاله‌های شما ترافیک کمتری را به سمت خود هدایت می‌کنند. پس از شناسایی آن‌ها می‌توانید به فکر بروز رسانی و بهبود آن‌ها باشید. همچنین می‌توانید بعضی از آن‌ها را با هم ادغام کنید یا اینکه کلا حذفشان کنید.

الگوریتم E-A-T گوگل

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید دستورالعمل‌های الگوریتم E-A-T گوگل را اجرا کنید، باید سایتتان را مجددا مورد ارزیابی قرار دهید و ببینید آیا محتوای آن کاربران را ناراحت می‌کند یا خیر؛ صفحه «درباره ما»سایت خود را مدیریت کرده و از اصول الگوریتم E-A-T  در آن استفاده کنید؛ تجربیات و تخصص خود و تیمتان را به کاربران نمایش دهید؛ شهرت و اعتبار خود را مدیریت کنید و در نهایت محتواهای جدید و قدیمی را بهتر کنید و از اصول گفته شده بهره بگیرید. به نظر شما چه کارهای دیگری باید انجام دهیم تا از اصول الگوریتم E-A-T گوگل پیروی کنیم؟ نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان آبانیتو وب به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: searchmetrics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *